پونیو

sarina-사리나 · 08:46 1399/06/28

Ponyo.jpg

برای  خلاصه ادامه مطلب را کلیک کن ...

پونیو روی صخره کنار دریا (به ژاپنی: 崖の上のポニョ Gake no Ue no Ponyo) یک فیلم فانتزی انیمیشنی ژاپنی محصول سال ۲۰۰۸، به نویسندگی و کارگردانی هایائو میازاکی که توسط استودیو جیبلی ساخته شده است. پونیو به طور کلی بدون استفاده از گرافیک کامپیوتری ساخته شده، و به صورت سنتی یک انیمیشن با دست کشیده شده استاین هشتمین فیلم میازاکی برای استودیو جیبلی و به طور کلی دهمین فیلمی است که توسط او کارگردانی شده‌است. از صداپیشگان این فیلم می‌توان به توموکو یاماگوچی، یوریئا نانا، هیروکی دوی، یوکی آمامی، آکیکو یانو و کازوکو یوشیئوکی اشاره کرد.

داستان فیلم درباره یک ماهی طلایی جادویی به نام پونیو است که با یک پسر ۵ ساله به نام سوسُکه دوست می‌شود و آرزو دارد تبدیل به یک دختر انسان شود. این فیلم در ۱۹ ژوئیه ۲۰۰۸ در ژاپن و ۱۴ اوت ۲۰۰۹ در آمریکا منتشر شده است. پونیو در هفته اول فروش در آمریکا، عنوان نهمین فیلم پرفروش را در بین ۱۰ فیلم برتر به خود اختصاص داد، و در کل به فروشی بیش از ۲۰۱ میلیون دلار در سراسر جهان دست یافت.

خلاصه داستان

داستان فیلم درباره یک ماهی طلاهی به نام پونیو است که با خواهرهای خود در آکواریوم پدرش، فوجیموتو که یک جادوگر است واقع در قلعه‌ای زیر دریا زندگی می‌کند. پونیو آرزو دارد چیزهای بیشتری در این دنیا را مشاهده کند، پس تصمیم می‌گیرد از خانه خود فرار کند و به جای دیگری برود. او توسط یک عروس دریایی از خانه خود خارج شده و به دور دست‌ها می‌رود. پونیو در کنار ساحل توسط پسری به نام سوسکه نجات پیدا می‌کند و او را به خانه خود می‌برد.