موانا

naeimeh · 15:44 1399/06/02

موانا Moana | انیمیشن و کارتون | آفرینک

انیمیشن موانا یک انیمیشن از کمپانیه والت دیزنی است که در سال۲۰۱۶ساخته شده است.این پویانمایی به کارگردانی ران کلمنتس و جان مسکر ساخته شده است.این انیمیشن بعد از انیمیشن دلیر که جایزه ی اسکار سال ۲۰۱۳ رابرنده شد،دومین انیمیشن مهم دیزنی است.

قهرمان داستان دختری است که پدرش رئیس قبیله تو یکی از جزایر مرجانی اقیانوس است.البته خیلی مکان و زمان داستان مشخص نیست اما به نظر میرسد جایی در وسط اقیانوس ارام،شاید هم در جزایر هاوایی است.اون دختر ماجراجوی نترسی است کهشیفته ی داستان های مادرش است.مادربزرگ برای او و بچه ها داستان هایی ازمردشجاع  نیمه انسان،نیمه خدا میگوید.مائووی قلپ خدای دریا،ته فیتی رو دزدید تا اون روبه انسان ها برسونه.ولی خوب، موجودات شروری هموجود داشتند وبه دنبال قلب جادویی بودند.در جنگلی که بین مائووی و ته کا اتفاق افتاد اون قلب وقلاب ماهیگیریه جادویی اش رو جایی وسط دریا گ م کرد.مادربزرگ برای بچه ها گفت که حالا هزاران سال است قلب،جایی خارج از صخره های جزیره گم شده و یک روز بالاخره یک نفر میره و اون رو پیدا میکنه. ولی پدر موانا با هر دلیلی برای دور تر رفتن از صخره های جزیره شون مخالف است. حتی اگر این سفر برای پیدا کردن ماهی و غذا برای قبیلشون باشه.

 

موانا اما در اخر بدون موافقت پدرش دل به دریا میزنه تاقلب جادویی ته فیتی رو بهش برگردونه وارامش بر دریاها حکمفرما بشهاون مائویی راپیدا میکنه و قانعش میکنه در این سفر همراهش باشد. تازه یک همراه باحال هم دارند،خروس موانا که معلوم نیست چطوری سوار قایق شده. اگر میخواید بدونید چه اتفاقی در ادامه ی این  انیمیشن کمدی و ماجراجویانه می افتد وقت رو از دست ندید و همین الان به تما شایه اون بنشینید. اگر هم نمیخواید  یا دیدید فکر من بدبخت رو بکنید که از کت و کول افتادم.

موانا Moana 2016 دوبله فارسی - تاینی موویز - تماشا