بیلی ایلیش

sarina-사리나 · 11:41 1399/07/03

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

من از متنفرم ولی چون محبوبه بیوگرافیشو می زارم ..

بکوب رو ادامه مطلب ...

آیلیش در هایلند پارک در شهر لس آنجلس بزرگ شد.پدر و مادر او «مگی بیرد» و «پاتریک اوکانل»، بازیگر-نوازنده-فیلمنامه‌نویس هستند. او تبار ایرلندی و اسکاتلندی دارد.فینیس اوکانل برادر وی می‌باشد. در کودکی در خانه آموزش دید و در هشت سالگی به گروه کُر کودکان لس‌آنجلس پیوست. در یازده سالگی تحت تأثیر برادر بزرگترش فینیس اوکانل که در آن زمان خواننده و ترانه‌سرا بود، شروع به نوشتن و خواندن آهنگ‌های خودش کرد.

بیلی آیلیش پایرت بیرد اوکانل (زادهٔ ۱۸ دسامبر ۲۰۰۱) شناخته‌شده با نام بیلی آیلیش (به انگلیسی: Billie Eilish)، خواننده و ترانه‌نویس آمریکایی است. او اولین بار در سال ۲۰۱۵ ترانه «چشم‌های اقیانوسی» را در ساوندکلاود منتشر کرد که پس از آن به‌صورت رسمی توسط شرکت دارک‌روم و اینترسکوپ رکوردز منتشر شد. این ترانه توسط برادرش فینیاس، که با او در موسیقی و برنامه‌های زنده همکاری می‌کند نوشته و تهیه‌شده‌است. اولین ای‌پی او، به من لبخند نزن (۲۰۱۷) به ۱۵ رتبه برتر در جدول‌های فروش موسیقی ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا رسید.

اولین آلبوم استودیویی آیلیش، وقتی همه می‌خوابیم، کجا می‌ریم؟ (۲۰۱۹) به برترین رتبه‌های بیلبورد ۲۰۰ رسید و به بهترین عملکرد آلبوم در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۹ تبدیل شد. این آلبوم همچنین در بریتانیا به رتبه اول رسید. شش تک‌آهنگ از این آلبوم به ۴۰ رتبه برتر ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد رسیدند و تک‌آهنگ «آدم بد» به رتبه یک ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد رسید. در سال ۲۰۲۰، او ترانه «زمانی برای مردن نیست» از فیلمی با همین نام را برای جیمز باند اجرا کرد که به اولین رتبه یک آیلیش در بریتانیا تبدیل شد.

تمجیدهای آیلیش عبارت‌اند از پنج جایزه گرمی، دو جایزه موسیقی آمریکا، دو رکورد جهانی گینس، سه جایزه موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی و یک جایزه بریت. او جوانترین فرد و دومین فردی است که موفق به کسب چهار جایزه رده اصلی بهترین هنرمند جدید، ضبط سال، ترانه سال و بهترین آلبوم سال شده‌است. در سال ۲۰۱۹، او در فهرست «۱۰۰ فرد آینده» مجله تایم قرار داده شد. علاوه بر این، آیلیش بیست و سومین هنرمند بزرگ دوره تک‌آهنگ‌های دیجیتال است. طبق اعلام انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا، او ۳۷٫۵ میلیون تک‌آهنگ را به‌تنهایی در ایالات متحده به فروش رسانده‌است.از مهمترین دلایل توجه به آیلیش، سبک لباس پوشیدن او بوده که شامل لباس‌های کیسه‌ای و گشاد است. او در سال ۲۰۱۷ بیان کرد که دوست دارد چنین لباس‌هایی بپوشد تا سعی کند توجه عموم را به خود جلب کند. او همچنین اظهار کرد که سعی می‌کند «خیلی متفاوت تر از مردم باشد» و لباس‌هایی متضاد با لباس‌های دیگران بپوشد. به گفته خودش، هدف او از این نوع پوشش این است که «به یاد ماندنی به نظر برسد». او اعتقاد دارد که «به مردم اثبات کرده‌است که او مهمتر از آن چیزی است که آنان فکر می‌کنند» و اینگونه مردم بهتر به او گوش خواهند داد.در سال ۲۰۱۹ او در یکی از تبلیغات کلوین کلاین ظاهر شد و اشاره کرد که لباس‌های گشاد و شل می‌پوشد تا مردم را از قضاوت کردن راجع به اندامش بازدارد.

آیلیش و برادرش فینیاس، که تهیه‌کننده موسیقی او نیز هست، در ترانه‌سرایی با یکدیگر همکاری می‌کنند. فینیاس همچنین با او در اجراهای زنده، اجرا می‌کند.

آیلیش در حال اجرا در «پاکل‌پاپ» در سال ۲۰۱۹ میلادی

او دربارهٔ نوشتن آهنگ با برادرش گفت:

ما تلاش می‌کنیم چیزهایی رو که همه بهش فکر می‌کنند اما به زبون نمیارن، بنویسیم. چیزهایی رو که می‌گیم که نیازی نیست دارای مفهوم عمیق باشند، مثلاً می‌تونه جمله‌ای مثل «من ناراحتم» باشه، اما به‌جاش چیزی دیگه‌ای رو که مفهوم عمیق‌تری داره با نحوه خاصی که منطقی باشه می‌گی، اما واقعاً بهش فکر نکردی. [...] سعی می‌کنیم متن شعرها جالب و محاوره‌ای باشه.

 

فینیاس بیان‌کرد زمانی که برای آیلیش آهنگ می‌نویسد هدف‌اش این است که او با آهنگ ارتباط برقرار کند و از خواندن آن لذت ببرد.او بیشتر به سبک‌های هیپ هاپ و آراندبی علاقه‌مند است. آیلیش طرفدار موسیقی رپ نیز هست و به همکاری با رپرهایی مانند ایسپ راکی، میگل و دریک تمایل دارد. او در کودکی به بیتلز، گرین دی و آوریل لوین گوش می‌کردهاست و مهم‌ترین الهام بخش‌اش در موسیقی لانا دل ری است.

آیلیش در فوریه ۲۰۱۸ تور عقلم کجا رفته را آغاز کرد؛ که در آوریل ۲۰۱۸ به پایان رسید. او با خالید رابینسون برای ساخت آهنگ دوست‌داشتنی همکاری کرد. این آهنگ در آوریل ۲۰۱۸ بیرون آمد و به موسیقی‌متن فصل دوم ۱۳ دلیل برای اینکه اضافه شد.او همچنین تک‌آهنگ‌های قلب‌های شکسته پتیاره‌ها و باید من را با تاج ببینی بیرون داد. او در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۸ تک‌اهنگ وقتی مهمونی تموم میشه را بیرون داد. در ۳۰ ٰژانویه ۲۰۱۹ تک‌آهنگ به‌خاک‌سپردن یک دوست را به عنوان سومین آهنگ آلبوم وقتی همه می‌خوابیم، کجا می‌ریم؟ منتشر کرد. چهارمین تک‌آهنگ این آلبوم با عنوان کاش گی بودی در ۴ مارس ۲۰۱۹ بیرون آمد. آلبوم وقتی همه می‌خوابیم، کجا می‌ریم؟ سرانجام در ۲۹ مارس ۲۰۱۹ بیرون آمد.

آیلیش نخستین هنرمند متولد دهه ۲۰۰۰ میلادی است که یک آلبوم شماره یک دارد.

در حال حاضر آیلیش به همراه والدینش در هایلند پارک، محله‌ای در شمال شرقی لس آنجلس زندگی می‌کند.

در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۸ پس از انتشار ویدئوهایی در فضای مجازی مبنی بر مبتلا بودن آیلیش به بیماری نشانگان توره او در اینستاگرام خود اعلام کرد که به این عارضه عصبی مبتلا است.همچنین او بیان کرده‌است که حس‌آمیزی داردو تجربه افسردگی نیز داشته‌است. او دربارهٔ استفاده از مواد مخدر به گاردین گفت: «هیچ وقت موادمخدر استفاده نکردم و چیزی نکشیدم [...] این چیزها برام جالب نیستند.»

بیلی آیلیش در ژوئن ۲۰۲۰

آیلیش گیاهخوار بزرگ شده‌است و به‌طور مرتب در رسانه‌های اجتماعی از وگانیسم دفاع می‌کند.

بیلی در مصاحبه‌های مختلف از جاستین بیبر به عنوان عشق اولش یاد کرده‌است:

وقتی دوازده سالم بود من فقط یک طرفدار نبودم، جاستین مانند عشق اولم بود کسی که من عاشقش بودم و در ذهن من او هم عاشقم بود مانند یک رابطه. من همیشه گریه می‌کردم چون او نمی‌دانست وجود دارم [...] یکی از افراد گروهم به من گفت "بیلی میدونی هیلی بالدوین (همسر جاستین بیبر) نام کاربری اش را به هیلی بیبر تغییر داده؟" من گریه کردم من آدم لطیفی نیستم و برای هر اتفاقی گریه نمی‌کنم اما حسی دربارهٔ دیدن نام هیلی بیبر اذیتم کرد چون عادت داشتم خودم را بیلی بیبر صدا کنم.
 

آیلیش در آخرین قسمت از مستند جاستین بیبر:فصل‌ها حضور داشته و احساسات خود را اینگونه توصیف می‌کند که به جاستین، بیشتر از هرکس دیگری اهمیت می‌دهد و همیشه نسبت به او و کارهایش هیجان دارد حتی اگر او مدفوع خود را به فروش بگذارد.