zootopia

sarina-사리나 · 09:42 1399/09/11

Zootopia-animation-3d.jpg

ایدامه مطلب پلیز...........

زوتوپیا (به انگلیسی: Zootopia) (که از ترکیب دو واژه zoo به معنای باغ وحش و کلمه یونانی Utopia به معنای آرمان‌شهر به وجود آمده) یک پویانمایی رایانه‌ای سه‌بعدی آمریکایی اکران شده در ژانر کمدی و ماجراجویی، به کارگردانی بایرون هاوارد، ریچ مور و جرید بوش است. این فیلم توسط والت دیزنی پیکچرز تهیه شده‌است که به عنوان پنجاه و پنجمین فیلم پویانمایی در فهرست والت دیزنی به حساب می‌آید. از صداپیشگان این فیلم می‌توان به جنیفر گودوین، جیسون بیتمن، ادریس البا و شکیرا اشاره کرد. زوتوپیا توسط والت دیزنی پیکچرز در ۴ مارس ۲۰۱۶ در ایالات متحده اکران شد.

در ۱۳ فوریه ۲۰۱۶ در جشنواره فیلم‌های پویانمایی بروکسل در بلژیک این فیلم برگزیده شد و در ۴ مارس همان سال به صورت قالب‌های دو بعدی و دیجیتال سه بعدی انتشار گسترده آن در ایالات متحده انجام شد در ترانهٔ پایانی این پویانمایی به نام «همه‌چیز را امتحان کن» با صدای شکیرا نامزد دریافت جایزه بهترین ترانه برای رسانه دیداری در پنجاه و نهمین مراسم جایزه گرمی شد. فروش این فیلم در سال ٢۰۱۶ در گیشه‌های کشورهای مختلف در حدود یک میلیارد دلار بود و چهارمین فیلم پرفروش در آن سال شد.

خلاصه:

ماجرای انیمیشن زوتوپیا از این قرار است که خرگوشی چابک و زرنگی به نام جودی هاپس بالاخره بعد از تلاش های فراوان توانست در آزمون ورودی اداره پلیس با نمره ای عالی قبول شود. اما به دلیل اینکه جثه کوچکی که در مقایسه با دیگر افسران پلیس دارد برای ماموریت ساده ای در شهر فرستاده می شود و در این میان به موضوع مشکوکی برمی خورد؛ با روباهی به نام نیک آشنا می شود. جودی به وسیله مدرکی که از نیک در دست داشت او را مجبور کرد تا برای پی بردن به مسئله مهمی که در شهر اتفاق افتاده بود به او کمک کند. آنها به کمک هم توانستند مدارکی زیادی را جمع آوری و مشکل شهر را حل کنن دنها در نهایت دوستان خوبی برای هم می شوند.

ویکی پدیا

لایک و نظر فراموش نشه