Kpop 2

sarina-사리나 · 05:40 1399/06/12

در مورده ایدله بکوب رو ادامه مطلب

آیدل پاپ کره‌ای یا آیدل کیپاپ اصطلاحی است که برای معرفی یک خواننده در کره جنوبی به کار می‌رود. در کره جنوبی استعدادهای خوانندگی معمولاً توسط نمایندگی‌هایی با آزمون یا به طور آزاد جذب می‌شوند تا به کارآموز تبدیل شوند.

یه جوراییم همون ادام هایی هستن که توی کمپانیشون قبول شدن و کاراموز شدن و الان دبیو کردن)منظور از دبیو اینه که دیگه کاراموز نیستن و گروهه رسمی خودشونو ساختن مثل بلک پینک و بی تی اس و ....

هر روز صدها داوطلب در آزمون‌های جهانی ای که توسط کمپانی‌ها برگزار می‌شود شرکت می‌کنند تا شانس کارآموز شدن را داشته باشند. سایر افراد یا به طور آزاد جذب می‌شوند یا به خوانندگی خیابانی روی می‌آورند. افرادی که آزمون را با موفقیت پشت سر می‌گذارند با کمپانی‌ها قراردادهای طولانی مدتی می‌بندند.

هیچ زمان مشخصی برای آغاز کار یک کارآموز یا آیدل وجود ندارد و حتی ممکن است بسیار جوان باشند.

فرایند کارآموزی ممکن است از چند ماه تا چند سال طول بکشد و معمولاً شامل کلاس‌های خوانندگی، رقص و زبان است که به همراه سایر کارآموزان برگزار می‌شود. گاهی اوقات دوران کارآموزی افراد با تحصیل آنها در مدرسه همراه می‌شود، هرچند که برخی کارآموزان مدرسه یا دانشگاه را برای تمرکز روی آیدل شدن رها می‌کنند. در سال ۲۰۱۲ روزنامه وال استریت نوشت که هزینه کارآموزی یکی از اعضای گروه گرلز جنریشن حدود سه میلیون دلار بوده است

توی کاراموزی اگه از کشور های دیگه و جزو کره نباشی تحصیلت در کمپانی صورت می گیره و بهت زبان کره ای و ژاپنی و انگلیسی یاد میدن .

سیستم کارآموزی کیپاپ توسط لی سومان، رئیس کمپانی اس ام به محبوبیت رسید. این سبک به عنوان یک سبک جدید توسط رسانه‌های غربی نیز مورد توجه قرار گرفت و همچنین بیگ بنگ اولین گروه کی پاپ است که سبک کارآموزی که در حال حاضر وحود دارد را تجربه کرد.

در سال ۲۰۱۳ درآمد متوسط یک آیدل کیپاپ حدود ۴۶ میلیون وون برآورد شد. این مقدار تقریباً دو برابر درآمد متوسط آیدل‌ها در سال ۲۰۱۰، یعنی ۲۶ میلیون وون بود که نشان دهنده یک افزایش درآمد قابل توجه در سال‌های اخیر بود.

درآمد بعضی از پردرآمدترین آیدل‌های کیپاپ مثل جی دراگون بسیار بیش از این مقادیر بوده است برای مثال در سال ۲۰۱۵ جی دراگون به تنهایی ۷۹۰ میلیون وون درآمد داشته است.

آیدل‌ها همچنین می‌توانند درآمد بیشتری با امضای قرارداد با شرکت‌های تجارتی و بازرگانی یا تبلیغات کسب کنند. هنگامی که بازدید موزیک ویدئو یک گروه در یوتیوب از یک میلیون می‌گذرد آن موزیک ویدئو می‌تواند درآمدزایی خوبی برای گروه به همراه داشته باشد.

موج کره‌ای باعث شد آیدل‌های کره‌ای بسیار بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. همچنین سایر ابعاد فرهنگ کره مانند فیلم و سریال‌های کره‌ای نیز مورد توجه زیادی قرار گرفت

تموم شدددددددددد😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥